Tevredenheid medewerkers & vrijwilligers

Van Neynsel weet dat tevreden medewerkers en vrijwilligers een voorwaarde zijn voor goede zorg voor onze cliënten. Daarom onderzoeken we regelmatig hoe medewerkers en vrijwilligers hun werk en de organisatie ervaren.

Resultaten 2020

Vorig jaar zijn we bij Van Neynsel begonnen met een nulmeting van ons vrijwilligerswerk. Deze nulmeting is gehouden onder 10 % van de vrijwilligers en onder medewerkers vanuit verschillende werkplekken (verzorgenden, medewerkers eten en drinken, teamcoaches, enz.). Vanuit de nulmeting bleek dat we al aardig op weg zijn om in aanmerking te komen voor het keurmerk.

Zo zijn we aan de slag gegaan met het herzien van allerlei documenten en processen, en zijn deze op de juiste plaatsen geüpload. Ook zijn er op alle werkplekken binnen de locaties vrijwilligersfans benoemd. Zo krijgen de fans (medewerkers die zich extra op vrijwilligers richten) ook meer inzicht in de formulieren en werkwijzen. Daarnaast hebben we gekeken naar de uniformiteit qua werkwijze voor betaalde en onbetaalde medewerkers. Zo is er bijvoorbeeld een introductieboekje gemaakt dat lijkt op het introductieboekje voor nieuwe medewerkers.

Speerpunten 2021

In 2021 wordt een medewerker-tevredenheidsonderzoek uitgevoerd. De expeditie zorg en welbevinden wordt voortgezet waarmee de samenwerking in de teams verder wordt bevorderd.

In 2021 wordt gewerkt om het keurmerk van de Nederlandse Organisatie Vrijwilligers (NOV) te halen. De NOV komt op voor de belangen van vrijwilligers en versterkt de positie van vrijwilligerswerk in de samenleving. Zo krijgt vrijwilligerswerk de aandacht die nodig is.

Er worden voorbereidingen getroffen om de vrijwilligersfans te gaan coachen en ondersteunen. En we hopen dat de scholing voor de fans weer snel doorgang kan vinden.

Complimenten of klachten

Van Neynsel wil graag dat cliënten voor Van Neynsel blijven kiezen. Daarom werken we continu aan onze kwaliteit.Bent u bijzonder tevreden of heeft u suggesties om de zorg en dienstverlening te verbeteren? Dan horen we dat graag. Neemt u contact op met onze klantenservice op 073 – 82 28 000 om uw feedback met ons te delen. Hiermee verbeteren we de dienstverlening. Een compliment wordt gedeeld met de afdeling of medewerker(s) die u zo goed geholpen hebben.

Bent u ergens ontevreden, boos of teleurgesteld over? Wij verzoeken u dit direct kenbaar te maken aan de betrokken medewerker(s), zodat we uw klacht kunnen oplossen. Wanneer zij het niet naar tevredenheid kunnen oplossen, kunt u een klacht indienen.

Zorgkaart Nederland

Zorgkaart Nederland is de grootste, onafhankelijke ervaringssite voor de Nederlandse gezondheidszorg. Elke cliënt kan hier een waardering over de zorg achterlaten. Van Neynsel is altijd blij met reacties van cliënten. Wanneer u een waardering achterlaat, brengt u samen met andere cliënten de kwaliteit van de zorg in kaart. Daar heeft iedereen profijt van!

Deel uw ervaring