Bedankcampagne voor alle kanjers van Van Neynsel

Deze week start een speciale bedankcampagne voor alle medewerkers en vrijwilligers van Van Neynsel. ‘Omdat je zo’n kanjer bent, en dat de afgelopen maanden nog eens extra duidelijk werd’, aldus het management.

Sinds de coronacrisis uitbrak is door iedereen extra hard gewerkt om het bewoners, familieleden én elkaar zo aangenaam mogelijk te maken. Velen kregen te maken met moeilijke beslissingen, verdrietige bewoners, zware werkdagen, maar gelukkig ook met een flinke dosis saamhorigheid. ‘We waren één team, en daar zijn we heel trots op’, is de boodschap van het management.

Je bent een kanjer!

Iedereen mag weten dat we bij Van Neynsel trots zijn op onze mensen. Daarom start deze week een bedankcampagne. Bij de 5 locaties komen grote spandoeken te hangen, en ook de krant van de Bossche Omroep van 5 augustus wordt ingezet (klik hier en kijk snel op pagina 18). Begin augustus volgt er bovendien nog een verrassing.

Wat is er veel gebeurd

Bijna vijf maanden na de start van de coronacrisis kijken we terug op turbulente tijden. Wat hebben we veel gedaan, meegemaakt, opgezet en moeten doorstaan:

  • Zorgteams werden aangepast en medewerkers werden op andere plekken aan het werk gezet.
  • De locaties gingen dicht en in mum van tijd werd de logistiek opgezet voor schoonmaak, eten en drinken en postbezorging.
  • De collega’s van Van Neynsel Thuis moest alle zeilen bijzetten om op een verantwoorde en veilige manier toch goede thuiszorg te kunnen blijven leveren.
  • Vrijwilligers pakten andere taken op en droegen op hun manier een steentje bij.
  • We openden speciale coronazorgcentra in het JBZ en in een hotel in Vught.
  • In het JBZ werden onze afdelingen Tijdelijk Verblijf en de Geriatrische revalidatie als het ware door elkaar gehusseld en werden medewerkers ingezet in het coronazorgcentrum.
  • Medewerkers van de ondersteunende diensten werkten ineens vanuit huis en pakten in veel gevallen ook andere taken op om bijvoorbeeld het crisisteam te ondersteunen.
  • Er was meer aandacht dan ooit voor onze bewoners, die natuurlijk het slachtoffer waren van de vergaande maatregelen.
  • Er werd keihard gewerkt aan vermaak, afleiding, (digitale) ondersteuning en vervolgens aan het herinrichten van onze locaties zodat we voorzichtig weer bezoek konden ontvangen en bewoners meer bewegingsvrijheid konden geven.
  • en zo kunnen we nog wel even doorgaan …

Daarom namens het managementteam, de wijkmanagers en teamleiders een groot dankjewel aan alle medewerkers en vrijwilligers voor alle geweldige inzet en goede zorgen voor onze bewoners en hun dierbaren, én voor elkaar.

Samen zijn we sterk!