Print deze pagina:

De Taling

  • De Taling
  • De Taling
  • De Taling
  • De Taling
  • De Taling
  • De Taling
  • De Taling
  • De Taling
  • De Taling

Algemeen

De Taling

Van Neynsel De Taling ligt in een levendige wijk in Den Bosch-West tegenover winkelcentrum De Helftheuvelpassage. Deze moderne locatie heeft een open, warme sfeer. In de appartementen en algemene ruimtes komt veel licht binnen. De Taling beschikt over een levendig atrium waar altijd iets te doen is. Bewoners en bezoekers kunnen er gezellig koffiedrinken, lunchen of dineren. Er worden veel activiteiten georganiseerd. Rond het gebouw is een gedeeltelijk afgeschermde tuin met veel bomen en struiken en een aantal zitjes. In het nabijgelegen Schutskamppark kan heerlijk gewandeld worden. Winkels en sociaal-culturele voorzieningen zijn dichtbij. De bus naar het centrum van Den Bosch stopt voor de deur.

Adres

De Eendenkooi 2
5223 KG 's-Hertogenbosch
073-8228000
Lees meer

Wonen

Wonen in De Taling

In De Taling wonen circa 150 ouderen. De locatie heeft:

  • 93 zorg- en verpleegappartementen van 30 m²
  • 60 Seniorenplus appartementen van 52m² tot 74 m², met woon- en slaapkamer, douche met toilet, keuken en balkon
Beschikbare appartementen
Lees meer

Zorg & behandeling

Zorg & behandeling bij De Taling

  • intramurale zorg: verzorging- en verpleeghuiszorg
  • extramurale zorg: Van Neynsel Thuis
  • dagverzorging
  • 3 kamers voor tijdelijke opname

Dagverzorging

De Zomertaling is een huiskamer voor licht dementerenden. De Zomertaling is dagelijks geopend van 08.30uur tot 18.00 uur en er is een medewerker aanwezig. De Wintertaling is een huiskamer voor somatische bewoners. Er is geen dagverzorging, maar bewoners kunnen meedoen met de vele activiteiten die De Taling organiseert. Er is wel een zorghulp, die het ontbijt verzorgt en de warme maaltijd ondersteunt in het Atrium.

Lees meer

Faciliteiten

Faciliteiten De Taling

De Taling beschikt o.a. over de volgende faciliteiten:

  • Atrium: een gezellige ontmoetingsplek
  • Brasserie
  • Receptie
  • Winkel (dagelijks geopend);
  • Logeerkamer
  • Stilteruimte
  • Wellness
  • Wasserette
  • Fysiotherapie, ergotherapie, logopedie
Lees meer

Eten & ontmoeten

Brasserie/Restaurant De Taling

De brasserie van De Taling is gevestigd in het gezellige Atrium. Het Atrium is het kloppend hart van De Taling. Op deze gezellige ontmoetingsplek vinden veel activiteiten plaats. De hele dag kunt u hier terecht voor een kopje koffie of thee met iets lekkers. 's Middags bent u welkom voor de lunch en diner en elke avond serveren we een smakelijk driegangen diner. De brasserie is geopend tussen 9.00 tot 19.30 uur.

Sociëteit De Taling

De Sociëteit is een ontmoetingsplek voor senioren. U kunt er op een gezellige en laagdrempelige manier anderen te ontmoeten en er gewoon eens even uit zijn De Sociëteit biedt een gevarieerd en aansprekend programma, dat bestaat uit een activiteit en een maaltijd. Lidmaatschap en koffie/thee zijn gratis, u betaalt alleen voor de maaltijd en soms voor de activiteit. De Sociëteit van De Taling is elke 1ste donderdag van de maand. De data en het programma nemen we op in de activiteitenkalender. Aanmelden is gewenst. Dat kan via de receptie van De Taling of via onze Klantenservice.

Maaltijdservice

Van Neynsel biedt ook een maaltijdservice. Een goede en gezonde maaltijd die bij u thuis wordt bezorgd: gemakkelijk, lekker en gericht op uw eigen wensen. De maaltijden worden bereid met verse ingrediënten en geheel naar uw eigen wensen. Beetje meer jus, extra groenten, zoutarm of een dieet? Het is allemaal mogelijk en eenvoudig te regelen. Dat geldt ook voor het bestellen. Met de persoonlijke menukaart kunt u kiezen waar u zin in heeft en uw bestelling eventueel aanvullen met verse boodschappen. Uw vaste bezorger brengt de maaltijden en/of boodschappen wekelijks op een vaste dag bij u thuis. Meer weten? Bekijk het assortiment en de mogelijkheid om uw maaltijden zelf samen te stellen.

Lees meer

Activiteiten

Activiteiten in De Taling

Elke dag is er wel iets te doen in De Taling. Het gevarieerde programma omvat onder andere:

  • Ontmoeting
  • Creatieve activiteiten
  • Bewegingsactiviteiten
  • Spelactiviteiten
  • Culturele activiteiten
  • Wekelijkse kerkdienst
  • Optredens (elke maand is er een gevarieerd live muziekaanbod)

Iedere dinsdagmiddag vanaf 14.00 uur is er een gezellige kienmiddag met leuke prijsjes (meespelen vanaf €2,00 en begeleiding mogelijk voor slechtzienden).

Iedere woensdag kunt u (als het niet regent) om 10.00 uur aansluiten bij een groepje om Jeu de Boules te spelen op onze eigen baan buiten bij het terras. U wordt begeleid door een vrijwilliger en zo nodig hebben we ook ballen om mee te spelen.

Het actuele activiteitenprogramma is te vinden op de website. Daarnaast wordt het programma elke maand opgehangen in de hal en staat het in het maandbulletin dat alle bewoners in hun postbus ontvangen.

Het is mogelijk om een ruimte af te huren voor een feestje. In overleg kan zelfs een feestelijk buffet verzorgd worden.

Lees meer

Kwaliteit

Kwaliteit

Van Neynsel wil graag dat haar klanten voor Van Neynsel blijven kiezen. Daarom werken we continu aan onze kwaliteit. Bent u niet tevreden of juist bijzonder tevreden? Dan horen we dat graag. U helpt ons met uw feedback. Hiermee verbeteren we de dienstverlening.

Op deze pagina leest u meer over kwaliteit (en privacy) bij Van Neynsel.

Hier leest u hoe de bewoners van De Taling de kwaliteit van Van Neynsel beoordeeld hebben. Heeft u suggesties om de zorg en dienstverlening te verbeteren of bent u juist bijzonder tevreden? Neemt u dan contact op met onze klantenservice op 073-822 80 00. Ook vinden we het fijn wanneer u een positieve beoordeling achterlaat op www.zorgkaartnederland.nl. Een compliment wordt gedeeld met de afdeling of medewerker(s) die u zo goed geholpen hebben.

ZorgkaartNederland

Heeft u een klacht? Die willen we graag zo goed mogelijk oplossen. Laat het ons weten, zodat wij er iets aan kunnen doen!

Lees meer

Overige

Cliëntenraad De Taling

Elke locatie van Van Neynsel heeft een eigen cliëntenraad. De cliëntenraad is een onafhankelijk en zelfstandig orgaan. De cliëntenraad praat elke zes weken met het locatiemanagement van de locatie.

De cliëntenraad houdt het locatiemanagement op de hoogte van wat cliënten vinden; over wat er goed gaat en wat er beter kan. Daarnaast geeft de cliëntenraad ook gevraagd en ongevraagd advies over de kwaliteit van zorg. Het gaat dan om zaken die van belang zijn voor cliënten, zoals voeding, veiligheid, de benoeming van een nieuwe manager, een verbouwing of klachtenbehandeling.

De cliëntenraad kan uw belangen beter behartigen als u uw ideeën, signalen en wensen kenbaar maakt. De cliëntenraad heeft een eigen postvakje of brievenbus, vraag er eventueel naar bij de receptie/servicepunt. Op enkele plekken in huis hangen posters op van de cliëntenraad. Hier staan eveneens de contactgegevens op.

Lees meer